5 věcí, kterými mohou personalisté inspirovat kreativce

Mise byla jasná. Nasbírat podklady pro článek a vrátit se k počítači. Pracovní návštěva pražského HR veletrhu však přinesla mnohem víc. Přinesla inspiraci do tvůrčího procesu.

Možná si myslíte, že světy personalistů a kreativců se nikde neprolínají. Zkuste se přesvědčit nahlédnutím do přednášek HR profesionálů: 

 

1.Jak hořet a nevyhořet

 

Stres, očekávaní perfektních výkonů, nekonečné seznamy úkolů. Tlak se zvyšuje a pěstuje živnou půdu pro syndrom vyhoření. “Hoří” nejen manažeři na vysokých postech. Vyhasnutí vnitřního ohně se týká každého, kdo něco tvoří. Texty, kresby, grafiky, televizní spoty? My kreativci si musíme udržovat jiskru, bez ní jsme dotvořili. Jak na to? Psycholožky z Asystems radí:

  • Pečujte o své tělo, ducha i mysl. Pohyb, zdravá strava, spánek, čas pro své koníčky, meditace či procházka v přírodě. Každá z těchto investicí se vám mnohonásobně vrátí. Ano, tyto fráze zná každý ale ruku na srdce. Investujete pravidelně?
  • Rozvíjejte své kompetence, udržujte svou motivaci. Jednoduše řečeno, pracujte na projektech, které vás motivují a vybízejí k růstu, ale zároveň nejsou totálně nad vaše momentální možnosti.
  • Vědomě ovlivňujte svůj vlastní postoj k sobě. Psychologické výzkumy potvrdily, že tendence vyjadřovat se o sobě negativně a bagatelizovat vlastní úspěchy výrazně zvyšují riziko depresí. Tak proč to nevzít do svých rukou a nezačít smýšlet v jasnějších barvách?

 

2. Nebojte se být flexibilní

 

“Ševče, drž se svého kopyta!,”  hlásaly kdysi pohádky. To už dávno neplatí, profesní hranice jsou dnes tvárnější než kdy předtím. Dobrá zpráva pro všechny, co nechtějí zůstat v jediné škatulce! 

Hlasy personalistů zní povzbudivě. Nebojte se využít všech darů, které máte. Umíte psát? Skvělé! Zvládáte k tomu grafiku, eventy nebo třeba koučování? Buďte originálním “komplexním balíčkem” a nabídněte na trh kombinaci toho, co umíte. Samozřejmě, řeč není o prodeji pojištění dopoledne a malování pokojů večer. Mluvíme o propojení dovedností, kterými vládnete a jejich zajímavých průnicích.

 

3. Uvědomujte si, kdo jste a kam kráčíte

 

Pryč jsou časy, kdy personalista dostával stovky kvalitních životopisů. HR profíci se shodují, trh práce se změnil. Korporace dnes vymýšlejí strategie náborového marketingu, firmy se učí přitahovat pozornost nejlepších lidí. Nezáleží, zda jste zaměstnancem či freelancerem. Vězte, že pokud jsou vaše služby kvalitní, jejich cena může být vysoká.

  • Pracujte na tom, abyste byli nejlepší. Nechte promlouvat činy místo slov. Neustále se zlepšujte, sledujte trendy v oboru, učte se. Nezáviďte druhým a srovnávejte se výhradně sami se sebou. I chybami se člověk učí, proto je nepovažujte za fatální prohru ale za příležitost k dalšímu růstu.
  • Buďte si vědomi svých kvalit. S pokorou a úctou, samozřejmě. Chtějte pro sebe to nejlepší, no zůstávejte nohami pevně na zemi. Nepodhodnocujte se a vězte, že to, co zaměstnavateli / klientovi nabízíte, má svou hodnotu.
  • Ryba smrdí vždycky od hlavy. Jak hezky poznamenala společnost IPA. Proto nehledejte viníky všeho co se vám děje někde venku. Ve firmě smrdí hlava od ředitele. U nezávislého profesionála je to on sám, u kterého začínají příčiny nezdarů i úspěchů.

 

4.Rezonance není jenom “magické” slovo

Řečeno velice jednoduše. Následujte svůj vnitřní hlas a kráčejte za tím, co je vám profesně blízké. Možná už tam jste, v tom případě gratuluji. Pokud ne, krůček po krůčku směřujte k zaměstnáním či projektům, které vás přitahují. Soulad vašeho přirozeného nastavení s tím, co reálně děláte je ve finále přínosem pro všechny.

 

5.Můžete si zvolit, jestli chcete být tahounem nebo přítěží

 

Napadlo vás někdy, že v každém teamu je leader, který táhne svým zápalem všechny dopředu?  Bohužel, i tahoun přichází do styku s kolegy, kteří práci sabotují, nechce se jim do extra výkonů, chodí si to akorát “odsedět pro peníze” a ke své činnosti nepřidávají nic navíc. Tušíte, na které straně lana jste vy?

Firma Performia učí zaměstnavatele rozeznávat schopného zaměstnance od slabě motivovaného a nevýkonného. Možná tušíte, která skupina bude v preferenčním žebříčku výš. Otázka, kterou si můžete položit sami za sebe zní: Čím chci být pro svého zaměstnavatele (klienta, obchodního partnera) já? Co pro to mohu udělat? A podle toho se zařídit.

A co vy, kam chodíte pro inspiraci? Považujete profesní hranice za pevně dané nebo fandíte přínosům, kterými se různé činnosti obohacují? Podělte se v komentáři pod článkem. A pokud třeba zvažujete průnik do světa tvorby obsahu a poutavých textů, stačí mi napsat.

Hezký den 🙂

Petra Kuráková

Holka, která ráda tvoří. Copywriterka na volné noze, autorka textů pro byznys i duši a milovnice zeleného čaje. Ve volném čase ji potkáte na divadelních prknech či u kulinářského experimentování.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole